Yhteystiedot

Team Beyond Belief
Titi Rantanen
045-1277281
Tampere teambeyondbelief@hotmail.com

Uusimmat kirjoitukset

Uusimmat kommentit

Ei se ole niin mustavalkoista!! Titi  1.8.2013 23:57
Ei se ole niin mustavalkoista!! Titi  1.8.2013 23:54
Ei se ole niin mustavalkoista!! Susanna  1.8.2013 23:26
Ei se ole niin mustavalkoista!! Henni  18.7.2013 21:18
Kohukuvasta lisää asiaa ;) Titi  20.6.2013 1:46

Kohukuvasta lisää asiaa ;)

Maanantai 27.5.2013 - Titi

Team Beyond Belief facebook sivulla kohua herättänyt kuva:

931345_670650339618506_1615015361_n.jpg

..joskus asiat on hyvä jättää sanomatta, mutta tähän aiheeseen oli aivan pakko palata :)

Ja nyt mulla on sit asiaa niin pitää kirjoittaa..

Niin tosiasiahan on se, että minulla ei ole vielä itsellä niitä lapsia. Ja joo tästä vois saada toisen tarinan, että tiedän kyllä ikäni, ettei niitä lapsia niin vai tule, että olisi jo aika jne. Mutta siihen asiaan en halua sen enempää kommentoida, kuin että vielä ei ole ollut eikä ole sen aika ja niitä tulee sitten kun se aika on, jos tulee! Itse olen tehnyt vyöhyketerapiaa tukihoitona jo useille kymmenille, joille lapsettomuus on ollut ongelma. Ja usein valttikortti on oikea ruokavalio, siinäkin asiassa, koska moni luulee syövänsä terveellisesti, mutta kärsiikin monista puutoksista, jolloin ei hedelmöity kunnolla tms. Ainakin nämä asiat on itsellä aika hallussa, jos ongelmia sen suhteen joskus ilmenee :)

Mutta niin sitten siihen pääaiheeseen, eli treenaamiseen lasten synnyttyä/lasten kanssa. Kuulen useita kertoja päivässä." Kyllä sinäkin sitten lopetat treenaamisen, kun lapset syntyvät. Ei ole aikaa. Ei ole voimia. Se ei ole enää tärkeää. Se ei ole sitä eikä tätä." Sääliviä ja paljon puhuvia, kokeneiden äitien ja synnyttäneiden katseita. Hmm...pieni piru sisälläni hymyilee, katsotaan se sanoo ja myötäilee kiltisti, " että niin se varmaan sitten on, ymmärrän...".

Ja pah, sanon nyt suoraan...puhun nyt ensin täysin itsestäni ja omalta kannaltani. Moni joka sanoo, ettei voi enää treenata ei ole koskaan oikeasti treenannutkaan tai ei ainakaan niin paljon kuin minä tai ollut kilpaurheilija. Siinä on todellakin taas se ero! Minä olen treenannut elämästäni 18vuotta, yli puolet elämästäni. Minä olen kilpaurheilija. Treenaan 10 kertaa viikossa. Myös mieheni on kilpaurheilija ja treenaa ympäri vuoden ainakin 5 kertaa viikossa. Me "asumme" salilla satoi tai paistoi. Olemme sitten lomalla tai arjessa me treenaamme. Se ei ole sitä että meillä on itsetunto ongelmia, syömishäiriö, arvomaailma pielessä tai mitä kukakin sitten miettii! Me treenaamme koska se on se mitä rakastamme ja haluamme tehdä. Minä valitsen jo nyt treenit ja ruokien tekemisen ennen kaikkea muuta. En ehdi nähdä ystäviä, en ehdi sukuloida, en ehdi leffaan, ostan vaatteeni netistä koska en ehdi shoppailla, kotona on aina sekaista, en ehdi istuttaa kesäkukkia saati huolehtia niistä, en syö ulkona, en käy yökerhoissa, en katso tv:tä...ja tiedättekö mitä se on sen arvoista, enkä minä valita tai koe millään tavalla etten ole onnellinen näin :)

En arvostele mitä kukakin valitsee elämässään tärkeäksi ja mitä asioita toteuttaa ja tekee, mutta tämä on minun valintani ja haluni. Ja sitten tullaankin siihen, että jos niitä lapsia sitten joskus tulisi aion treenata myös koko raskausajan, tapoja siihen löytyy aina. Jos on huono olo, sekin yleensä johtuu väärästä ruokavaliosta tai puutostiloista. Ja jos on huono olo niin mikä siinä on sitten erilaista :D , tänäänkin meinasin taas oksentaa salilla, silloin kun treenaa kovaa on usein huono olo ja johonkin kohtaan sattuu :D No tässäkin taas varmaan moni raskaana ollut sanoo mielessään: " Että katotaan, et tiedä mistä puhut". En tiedäkään, mutta mä vannon, ettei semmosta huonoa oloa tai kipua tule reuman jälkeen ettenkö liikkuisi. Liikuin ja treenasin silloinkin, teippasin kipeät nivelet ja annoin mennä kielloista huolimatta, kipeämmäksi tulivat mutta en luovuttanut, enkä tule koskaan sitä tekemään. Raskausaika, synnytys ja sen jälkeinen aika tulee varmasti olemaan paljon helpompaa jos treenaa silloinkin. Syödä ei myöskään tarvitse kahden edestä vaan terveellsesti ja niin paljon vitamiineja ym. että sekä äiti että lapsi saavat kaiken mitä tarvitsevat!

Siitä päästäänkin sitten synnytyksen jälkeiseen aikaan. AINA laihduttaessa tai treenattaessa 70% on kiinni ruokavaliosta ja 30% treenamisesta. No jos sinulla "ei ole aikaa treenata", eikö ole myös aikaa tehdä terveellistä ruokaa, syödä oikeita määriä ja säännöllisesti?! Ja niin jos taas vertaat esim. pikajuoksijaa tai pitkänmatkanjuoksijaa(kirjoitetaankohan se kaikki yhteen?) niin pikajuoksijalla on enemmän lihaksia. Eli tästä päästään taas siihen, että esim. itse en koskaan tee pitkiä aerobisia, intervallitreenit ovat 12-25min. Ja tähän on aivan varmasti kellä tahansa aikaa?! Intervalli voi olla vaikka juosten ylämäki ylös ja kävellen alas. Ei tarvitse sen takia lähteä edes kotoa kauemmas. Ja meidän tiimin Maria kommentoi hyvin:" MIssäs niiden miehet  sitten on?", niimpä, kai se mieskin joskus sieltä töistä kotiin tulee. Suurin osa kuntosaleista on auki avainkortilla 05-00. Siinä on melkein vuorokausi aikaa jossain välissä ehtiä treenamaan, JOS SITÄ OIKEASTI HALUAA! Se onkin sitten eri asia, jos itse kokee tärkeämmäksi käpertyä sohvalle katsomaan suosikkisarjoja tv:Stä, kun lapsi on mennyt nukkumaan, vai lähteä salille? Suurimmalla osalla saleista on myös lupa tiettynä aikana tulla vaunujen kanssa treenaamaan tai lapsiparkki. Tai ainahan voi vetäistä vaikka kahvakuulatreenin olohuoneessa vaikka kl.23.00? 

Tästä tullaankin sitten siihen, että kaikki on aina ja ensisijaisesti itsestä kiinni! Ei sieltä kotoa kukaan tule hakemaan ja liikuttamaan, oli sitten kysymyksessä terveys, kunnon ylläpito, laihduttaminen tai pieniä lapsia. Itse se pitää aina suunnitella oma päiväjärjestys oli tilanne mikä tahansa. Itse valita meneekö salille vai vaunuttelemaan.  Ja vielä sekin tässä mainittava, että jos mietin miten helppoa nykyäideillä vielä on verrattuna menneisiin vuosiin niin silti "on niiiin rankkaa". Esim. mummollani oli 6 lasta, asuivat hevostallin yhteydessä pienessä huoneessa, vesi oli kannettava kaukaa järvestä tai kaivolta, pyykit pestävä käsin, töissä silti käytävä, ruoka tehtävä...ei ollut pesukonetta, astianpesukonetta, mikroa, imuria tai muitakaan mukavuuksia..joo mummo ei tosiaan käynyt salilla, ja niissä olosuhteissa ei tosiaan ois ollut sitä aikaa tai mahdollisuutta. Entäpä oma äitini sitten silloin, kun sai pikkusiskoni vuoden välein. Asuimme isollla maatilalla Riihimäellä. Meillä oli vuohia, sata kanaa, ankkoja, hanhia, kaneja, koira, kissoja, viiriäisiä, possuja...äiti hoiti ja ruokki eläimet, teki meille koko perheelle ruoan, leipoi, oli pellolla kesäisin niin kauan kuin valoa riitti ja talvisin teki torikuormia valmiiksi kellarissa..ja kyllä silti juoksi myös pitkää matkaa ainakun ehti! Eikä ikinä valittanut ettei jaksa tai ole aikaa! Ja jos taas mietitään esim. äitejä, jotka ovat kilpaurheilijoita, laulajia, tanssijoita, näyttelijöitä...aikas nopeasti suurin osa on taas työkunnossa..eikö?

Ja palaan taas itseeni. Todellakin, minä olen lapsesta lähtien oppinut tekemään töitä turhia kitisemättä. Nyt saan tehdä töitä joita rakastan ja treenata just niin paljon kuin huvittaa. Ja todellakin minä en harrasta salia, se on minulle totista totta kilpaurheilijana sekä nyt myös ammatti. Olen saanut ihania valmennettavia, joille olen myös esimerkki. Olen esimerkki myös teille kaikille ihanille epäilijöilleni, ettei ole sen suurempaa estettä kuin oma mieli :) Minun työni valmentajana ei tule loppumaan siihen, että olen raskaana tai olen juuri synnyttänyt tai minulla on pieniä lapsia. Tytöt ovat silti valmistautumassa ja menossa jatkossakin kisoihin ja niihin valmistaudutaan huolellisesti vuosiakin ja aion olla kaikessa siinä mukana kuin ennenkin ja myös itse kunnossa. 

Pakko vielä laittaa esim. Jelena Alona Malonen (bikini fitness -163cm 3. sija Fitness Classic 2013) kuva treeneistä lasten kanssa. SIinä on hieno ja sisukas nainen!  Kolmen pienen lapsen äiti ja mies töissä rauhanturvaajana, ja niin vain kilpaili ja sijoittui loistavasti tänä vuonna kisoissakin. Ja niin tässä puhutaan taas kilpaurheilijasta. Silloin on eri mentaliteetti. Treenien tekeminen ei ole itseltä pois vaan antaa paljon! www.memyselfandalona.blogspot.fi


601808_10201050711499450_1557424363_n.jpg

Ja vielä kuva Turun M&M Kuntotalolta miten äiti treenaa lapsensa kanssa (kuollaksenikaan en nyt enää muista heidän nimiään) :)

img_2300.jpg

Ja nyt kun olen suututtanut kaikki pienten lasten äidit, palaan tekemään töitä ;)

Nauttikaa siitä mitä olette valinneet ja tehkää se täysillä, älkää poteko huonoa omaatuntoa jos teille se yksi tärkeimmistä asioista ei ole sali tai treenaaminen millään muotoa. Antaa kaikkien kukkien kukkia tavallaan ;) Ja nyt sitten vain odottelemaan sitä päivää, että olen raskaana niin päästään asian ytimeen ;) Täytyy laittaa silloin vedonlyönti pystyyn miten käy :D

Aurinkoista viikkoa, Titi

8 kommenttia . Avainsanat: treenit ja lapset, kilpaurheilu, M&M kuntotalo, minä, äiti, jelena alona malone

Fiiliksii kuvina :D

Lauantai 25.5.2013 - Titi

Mihin tää aika aina oikein menee :)?!? Joka päivä suunnitellut blogin päivitystä ja sitten aina tullut jokin este, että ehtisi istua koneella...

Kesä antaa kyllä niin paljon enemmän energiaa treeneihin ja kisavalmisteluihin :) Päätös on nyt aivan varma, etten enää koskaan valmistaudu talvella kisoihin! Syksyn kisat on ehdottomasti se mun juttu! Kesällä on paljon helpompi olla dietillä, kun on kuuma niin ei tee muutenkaan mieli syödä mitään herkkuja ja tulee automaattisesti liikuttua enemmän ja päivään saa vain enemmän tunteja kun on illallakin vielä valoisaa :)

Nyt eletään jännittäviä aikoja ;) , sillä ensi viikosta alkaa yhteistyö Maija Kivelän kanssa..olen niin odottanut, että joku alkaa piiskaaman mua eteenpäin!! Maija voitti viime syksynä Fitnessexpossa oman sarjani ja uskon hänen olevan juuri oikea valmentaja minulle :) Kuumeisesti täällä odotan, että pääsen toteuttamaan hänen ohjelmiaan. On ollut aivan mahtavaa valmentaa nyt itseni lisäksi muita ja seurata heidän kehitystään, mutta kyllä jokainen valmentajakin tarvitsee sen oman valmentajan joka katsoo kuntoa toisin silmin :)

Maijan esittely bodylehti 2011:www.bodylehti.fi/?cid=5952

Maijan photoshoot video youtubessa: youtube.com/watch?v=cx29yVgHD1M

Tällä hetkellä ehdottomasti suosikkiliikkeitäni ovat kaikenlaiset leuanvedot :)

img_3528.jpgimg_3525.jpgimg_3530.jpg

Ihan hyvä erottuvuus näin off:lle, oon kyllä tyytyväinen, että kunto pysynyt nyt lähellä kisakuntoa :)

img_3537.jpgimg_3538.jpgimg_3539.jpg


..Menneellä viikolla olimme tiimistä Lotta Kilposen kanssa Parkanossa Taimen Veneet Boxing Night-tapahtumassa edustamassa Bullfarmia ja kannustamassa Janne Rantasta hapkidossa voittoon...ja voittohan sieltä tuli :) Oli kyllä aivan mahtava ilta ja hauskaa olla "ulkona" piiiiitkästä aikaa :D
img_3552.jpgimg_3554.jpg



































Samana viikonloppuna oli myös langon tytön sirkus kevätshow Sorin sirkuksessa, aivan mahtava esitys ja tunnelma oli katossa koko shown ajan!! :) Voi kun olisi itsekin yhtä notkea kuin Enissa(kuvassa edessä) :)
img_3586.jpg

















Lämmintä on ollut, mutta uimaan en ole vielä uskaltautunut :) Tyson-poika on uinut joka päivä sit munkin edestä :)

img_3595.jpg

Huomaan tässä, että ei mulla oo oikein mitään sanottavaa :D ..ehkä siis parempi etten ala keksiä mitään turhaa. 
 Kovaa treenataan ja vaikeaa arvata mikä biisi soi tällä hetkellä repeatilla mun treeneissä ;) :www.youtube.com/watch?v=DSVCeI-wikM 

"..kysyy tahtoo, kurii ja luonnetta. Jotain mitä kukaan ei voi tehdä puolestas! Mahdotonta ei oo! Tehtävä töitä on, oikotietä ei oo!" :)

Aurinkoa ja tsemppiä jokaiselle tavoitteisiinsa, <3titi img_3515.jpg


img_3508.jpg

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sorin sirkus, bullfam, janne rantanen, maija kivelä, fitnessexpo, elastinen, hallussa, leuanveto, parkanon parooni, tyson

Murinaa&murkinaa ;)

Sunnuntai 12.5.2013 klo 12:13 - Titi


img_3378.jpgÄitienpäivätohinaa :)

Pikku hiljaa ollaan tässä pakkaamassa Virroille ja sieltä Parkanoon äitien luo SYÖMÄÄN :D

..oikeesti, paljon kirjoitetaan siitä miten on sairasta olla dietillä ja miten vaikeaa se on. Voin rehellisesti jälleen kerran sanoa, että mä  TARVIIN mun ruokaohjelman, säännöllisyyden, kurinalaisuuden ja kaiken!!!Mulla on aina ollut asia niinpäin, että ei vaan tuu nälkä ja voin olla päiviäkin syömättä tai närpiä ihan jotain pientä. EN pysyisi terveenä, kunnossa, lihaksikkaana ilman tiukkaa rutiinia ja se sopii myös mun päälle, kuin tää haahuilu:"Mitä tänään syötäis?", ei sit yhtään mun juttu!!

Viime viikonloppuna Tampereella Polte salilla oli Jenni Levävaaran (www.jslfigure.com). Oli kyllä niin mahtava luento Jenniltä. Jenni on opiskellut jo 90-luvulta saakka supefoodeista tietoa, paleo tyyppistä ruokavaliota ym. Tuntui mahtavalta kuunnella, kuinka joku puhui niin vahvasti asiasta mihin itsekin uskon. Ja vielä se tyyli, pisteet siitä! Tällä tavalla olen syönyt itsekin jo 6 vuotta enkä aio lopettaa :) Omasta ruokavaliosta on siistitty erityisesti kaura, ohra, ruis ja etenkin vehnä kokonaan pois. Näiden tilalla on mm. tattari, spelt, quinoa, hirssi, amarantti, riisi..En käytä myöskään pastöroituja tai homogenoituja maitotuotteita vaan raakamaitoa tai esim.mantelimaitoa korvaavana :)

Tässä pieni lista raaka-aineista, joita itse käytän :)

Kasvikset, vihannekset, marjat:

  • tummanvihreälehtisiä salaatteja esim. tammenlehtisalaatti, rucola..
  • tomaatteja
  • kurkkua
  • sipuleita (kelta-, shalotti-, puna- ja kevätsipulit)
  • avocadoja
  • paprikoita
  • porkkanoita
  • pinaattia
  • lehtikaalia
  • kesäkurpitsaa
  • munakoisoa
  • tankoparsa
  • omenat
  • päärynät
  • banaanit
  • sitruuna ja lime
  • kaikki kotimaiset marjat

Proteiinit aina luomuna jos mahdollista:

  • nauta
  • hevonen
  • poro
  • hirvi
  • broileri
  • peura
  • monipuolisesti erilaisia kaloja 
  • kananmuna

Rasvat:

  • luomuvoi (ja siitä valmistettu ghee)
  • kylmäpuristettu oliiviöljy
  • kylmäpuristettu kookosöljy
  • kylmäpuristettu avokadoöljy
  • cashew, manteli..

Tärkkelyskasvikset:

  • Bataatti
  • valkoinen riisi 

Leivontaan, raakasuklaaseen, herkutteluun:

  • kookosjauhot
  • mantelijauhot
  • intiaanisokeri
  • stevia
  • kotimaista luomuhunajaa
  • leivinjauhetta (varmista, että on gluteeniton)
  • kaakaovoita
  • raakakaakaojauhetta
  • speltjauhot

Mausteet ja arominvahventeet:

  • laadukasta suolaa
  • kasvisliemikuutiot (luomu)
  • balsamiviinietikkaa (sekä vaalea, että tumma)
  • viinietikkaa
  • valkosipulia
  • tuoreita yrttejä (varsinkin timjami ja basilika)
  • kuivattuja yrttejä
  • paprikajauhe
  • sitruunapippuria (koita löytää sokeriton)
  • mustapippuria (myllyssä)
  • currytahnat
  • currymausteseokset
  • chilit, sekä tuore että kuivattu
  • kaneli
  • Dijon-sinappi

Säilykkeet, käytän aina tetroissa tai lasipurkeissa säilöttyjä:

  • kookosmaito 
  • luomutomaattimurskaa 
  • valmis tomaattikastike 
  • tonnikalaa hätätilanteisiin
  • tomaattipyre
942365_389457254501363_1848626341_n.jpg
Ja haluan vielä korostaa!!!Että tämä ei ole mikään sairaiden vammaisruoka. Niinkuin moni luulee, että vain reuman takia syön näin!EI tiedän niin paljon ruoasta ja sen vaikutuksista ihmiseen, että vaikka minulla ei olisi reumaa niin söisin juuri näin! Ja taas tuli myös kisojen jälkeen todistettua, että ruokavaliolla on merkitystä!2 viikkoa siinä "huilailin" ja söin mitä sattui, tuloksena kahden nivelen tulehdus, joka katosi taas viikossa kun siistin ruokavalion! Että kiitos vain niille kaikille lääkäreille, jotka minuakin hoitivat ja koittivat saada lääkekierteeseen, "Ruokavaliolla ei ole mitään tekemistä reuman kanssa!" tyyppiset kommentit tulivat tutuiksi! Kyllä kaikissa sairauksissa ja niiden ennaltaehkäisemisessä ruokavaliolla on ISO merkitys! Ja myös treenatessa on tärkeää oikeilla ruoka-aineilla, että tulee tuloksia ja ettei mene ylikuntoon tms.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
No niin..nyt kun on hieman avauduttu ;) niin päästään tämän kuun tiimitreeneihin, jotka olivat perjantaina 10.5. Turussa Fit4more salilla (pertsayo.pp.fi/worx.html)
Ei voi muuta kuin hämmästellä mikä monitaituri siellä tunteja vetääkään! :) Pertsa on rakentanut, sisustanut, maalannut koko tilan itse..kaikki on otettu huomioon, valot, musiikki, on kuin olisit samaan aikaan valoterapiassa :) Hän miksaa itse musiikit ja tekee koreografiat. Yhdeltä tiimiläiseltä oli unohtunut kengät kotiin, niin lainakenkiäkin löytyi hyllystä!!Yhtä suitsutusta :)!! Menimme Fit4Jump tunnille, eli trampoliini hyppely harjoitukseen. 60min. trampoliinilla, en muista koska oisin nauranut niin paljon ja samalla tuntui et jalat lähtee irti, mut ei vaan voinut lopettaa :D ..aivan huikea tunti, suosittelen kaikille!!
img_3422.jpg
Ja meillä kaikilla oli niin mukavaa :D Ja happi tunnin jälkeen lopussa :D
..siitä olikin hyvä mennä puimaan kuukauden treenimietteitä vapaalle aterialla Kiinalaiseen :)
img_3433.jpg

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: jenni levävaara, fit4more, tiimitreenit, magnetphotography, kiinalainen ruoka, rutiini, turku